RÖPORTAJ: KATY PERRY ELLE UK'A KONUŞTU !



Manhattan'ın merkezinde neo klasikal (Antik yunan ve roma tarzı) bir konakta, Katy Perry, toz renginde peruk ile yalpalayarak bayrak taşıyan nöbetçileri geçiyor.Kırmızı simli bir gül ile Thom Browne balo elbisesi giyiyor. Katy son kokusu Killer Queen'i tanıtmak için burada, dediğine göre her sofistike gibi kokusu da "Seks ve Güç" gibi kokuyor. Jeff Koons tarafından Marie Antoinette'nin yeni sürümü olarak karşımızda duruyor. 

Kırmızı ve altın rengindeki tahtına tünemiş garsonlar ile flört ediyormuşçasına sundukları çilek ve erik dolu tepsileri yüksek bir hızda boşaltıyor."Ben bunun üstünde bir adamı seviyorum." deyip gülüyor. Bu klasik Katy, küstah,göz alıcı,büyüleyici ve bir servete değer nitelikte.Bu evin geçen yüzyılın en zengin kadını seçilen Amerikan sosyetik Doris Duke'a ait olması bir tesadüf olamaz.Sadece 28 yaşında iken,Katy,fırfırlar kraliçesi,tüyleri ve ellili kibirli tarzı ile,geçen yıl 45 milyon dolardan fazla kazanarak Beyoncé ve Adele'den daha fazla bir kazanç sağlayarak müzik sektörünün kazançlı kadınlarından biri.Son turnesi 60 milyon dolar gelir yaptı ve o aynı albümden beş tane 1 numara single çıkararak Micheal Jackson'ın rekorunu kıran tek sanatçı oldu. Filmi "Part of me" belgeseli "In bed with Madonna" belgeselinden 32 milyon dolar daha fazla hasılat elde etti.

Bunların hiç biri kesinlikle kazara olmadı.Ben bir çok büyük müzik yıldızı ile röportaj yaptım ve Madonna'nın rekoru için hiç kimse Katy'nin kurnazlık seviyesinin yakınından geçmemiştir.Kendi zekasının farkında. Katy, mega ünlü bir görevde kendini bile bile öne atan havai fişek sütyenli bir kız.

Parfümü sunduktan bir ay sonra onunla Los Angeles'ta öğlenden sonra tanıştım. Güneş ışığını bulmak için gerçekten kararlı.Etrafı palmiye ağaçları ve eğrelti otları ile çevrili Beverly Hills Otel'inin bahçe restoranındayız, tuhaf James Corden ve Jack Black'in baba şortu içindeki hali ile birlikte, diğerlerinin esprilerine kahkaha atarak gülüyoruz.

Tüm yol anahtarlı masaları için bir garsondan özür dileyerek geçirdi.Pembe ve sarı elbisesini çekiştiriyor ve fısıldayarak "Çoook sıkı zar zor nefes alabiliyorum! Annem bunu benim için almış bu sabah bunu dolapta gördüm ve düşündüm 'Evet bayan!' dedim ama baksana !" Bir hileyi işaret ediyor "Benim göğüslerim de tuzaklar var, Benim konuşmam hiç mümkün olmayabilir." diyor. Ama bence hiç bir elbise Katy Perry'yi tamamen tutmak için yeterince dar olamaz. 

Oturuyor öne doğru eğiliyor ve ve size cesaret vermek istercesine sırıtıyor."Tamam.Şimdi gerçekten zevk alabilirim." diyor ve doğruca Russell Brand, ("Bence o çoktan uzaklara yelken açtı") John Mayer, ("Hayatımın aşkı") ve iç çamaşırı patronu olma planları ("Ben büyük göğüslü kadınlar için güzel sutyenler bulabilecekleri bir şirket açmak istiyorum !") hakkında konuşmaya başlıyor.

Onun havai fişek sahne kıyafetleri gibi mizahı, şımarık ve kartpostal tarzı. Hepsi çift anlamlı sözler ve hafifçe uygunsuz osuruk şakaları gibi."Tamam, işte bu nedenle buradayım ben ve Robert Pattinson ile ilgili hiç bir şey olmadı buda kanıtı.Ben onun önünde osurdum.Gerçekten osurdum.Ve ben asla çıktığım bir erkeğin önünde osurmadım." Bu klasik Katy devreden çıkarılmasının hiç bir yolu yok bu yaygın garip bir konu."O benim koncam, ben onun büyük kardeşi gibiyim. Biz sadece takılıyoruz.Geçen gün dedim ki "En çok gurur duyduğum şeylerden biri Robert ile uyumuyorum." ve bu doğru.

Benim bir parçam ise, İngiliz Robert'in Katy için güzel bir erkek arkadaş olacağını düşünüyor.Henüz onun net olarak tercih ettiği büyük ağızlı çocuklar olduğundan Robert kesinlikle onun tipi değil. Katy bana aynı kumaştan kesilmişiz gibi muamele yapıyor, kesin bir sevgi istiyor ama aynı zamanda kesin dram ve kesin bir meydan okumada.

O ve Russell tanıştıklarından sonra aylar içinde evlenmeye karar verdiler.Dünyada ki bütün diğer kadınlarla "Lütfen Tanrım hayır !" diye düşündüm.Büyük olasılıkla onu için iyi biri olmuştu kesinlikle verimli bir çapkın tarafından yataklanmıştı. 14 ay içinde evlilik 31 Aralık 2011'de Russell Brand'in SMS ile boşanmak istemesini söylemesi ile bitti. Katy'nin belgeselinde onunla bir gece beraber olmak için dünyanın yarısı kadar bir yere uçtuğunu görüyorsun.Bazı şeyler yanlış gittiğinde onu göz yaşları içinde yıkıldığını da görebilirsin.Ama onu aynı zamanda gülümsemesini boyayıp saatler içerisinde binlerce hayranına performans sergilediğini de görebilirsin, kesinlikle ritmi eksik değil.

Benim tavsiyem Byronic bir adam çizmeli ve o anlık sessizliğe düşmeli. Byronic ? diye tekrarlıyor.Aptal,kötü,tehlikeli.. dediklerimi bilirsin o anlamda.Sinsilikten daha fazla rahatsız olmuş gözüküyor."O kelimeyi hatırlayacağım." diyor. Fakat bu doğru değil. Şaşırtıcı olan şeyse Katy'nin hala Russell ile ilgili övgü dışındaki şeylere katılmamak ta istekli olması. Russell, evliliğin sona ermesinden bu yana bu ayrılık ile hakkında kaba ve küstahça espriler yaptı,radyo programlarında evliliği hakkında konuşup bunlara güldü. Katy ise onun için onurlu büyüklüğünü koruyarak görgülü davrandı.Sadece yaralarını sarmak ve sessizce ilerlemek için bekledi."Açıklamasına gerek duymuyorum ben biraz Bitter Betty (Bayanlarda regl öncesi yaşanan huysuzluk sendromu,PMS) gibiyim.Artık öfkeli bir bot gibi değilim.Anlıyorum.Burada bir kaşımızı yükseltebiliriz ve aynı zamanda orada, ama ben sadece yukarıda olmak istiyorum." diyor ve bir gerçeği ima ediyor, burada ayrılıklar için daha düşük bir neden olmadığından bunu kabul ettiklerini...

Şimdi John Mayer ile çıkıyor. John, Russell'dan daha zengin,yakışıklı ve muhtemelen daha karmaşık. Ama belki de daha da ölümcül (İz bıraktığı kırık kalpler Taylor Swift ve Jennifer Aniston)Rahip'in kızı Katy "Zorlu erkekleri" kazanmak için bir arzu ile mi doğdu ? Kafasını sallıyor. "Ben kimseyi evcilleştirmek ile ilgilenmiyorum.Zaten kendime karşı oldukça vahşiyim."

Ben Katy ile Russell ile ilk günlerinde bir araya geldim.Coşkulu iken dökülmesi hakkında detayları anlattı.İyimser ve kız gibi davranırken kendinden geçmişti.Şimdi o çok farklı. John hakkında konuşurken daha ölçülü daha belirsiz oluyor.Ondan bahsederken "Sevgi,Düşünce,Kaybettiğim" diyor ancak ayrıntıları dökmemeye özen gösteriyor.Onun bildiği gibi ikinci romantizm serisi,tamamen herkesin tüketimine sunulacak bir oyuncak olur. Henüz duraksamadı diyerek bu reddi taahhüt etti.Evlenmek ve bebek yapmak istiyor bunu tüm gerçekleri ise ortaya koyuyor.

Konuşma ileri atlandı gibi görünüyor ve o kadar acı verici olduğunu bana söylemiyor o ne zaman bir adamı sevse o Katy'yi terk etti. Katy paskalya pazarının rahip ebeveynlerinin kızı olarak, çocukluğuna bağlı bir çok sorunu hakkında konuşuyor.Onlardan ayrılması onu değiştirdi. 

Şimdi kimi soracağım hakkında konuşuyoruz. Karikatürize gözleri ile bana şaşkın bir bakış atıyor.Biz eminiz John Mayer hakkında konuşacağız.
Çift geçen yaz bir araya geldikten sonra şubat ayında ayrıldı sonrasında yeniden bir araya geldiler ve şuan bir aradalar.Resmi olarak ? Başını sallıyor. Deniyor ve başarısız olmak için değil gülünç ama mutlu. Russell ile birlikteyken John'un sansasyonel ününün aksine hiç bir şeyi dikkate almıyordu."Ben bazı dedikodulara inanmıyorum."diyor. Onun bir gururu var ve kimse onu yargılamıyor.Belkide ona güvenmeliyiz o aynı hatayı ikinci kez yapmaz. Belki.

John onu başlangıçta kırdı. John Mayer için "O uzağa çekildi.Bu benim için çok büyük bir merhaba oldu.Birini kaybedebilirsiniz Ben sevdim ve bazı şeyler ile uğraşmak zorunda kaldım. Bu sorunların bir çok kadında olduğunu düşünüyorum."

"Hayatınız bir yönü güçlü bir yönü itaatkar olabilir.İlişkilerde konuşmak ve sınırlar koymak benim için çok zor oldu.Ben bunun daha çok kaybetme duygusu ile ilgisi olduğunu düşünüyorum."diyor.

Bu yeterince zor bir kadının başarılı olması şaşırtıcı.Bu sektörde ciddi bir kariyer için yetenekliler var ve İncil'in kutusunu kıracak kadar güçlüler de itaatkar olmak hakkında konuşmamamız lazım.Küçük bir kız iken günahlarım için sorumluluk almayı öğrettiler diye açıklayıp "Ahlak için  iç gözlemlerin çok oldu." diyor.Bir kadın olarak ise başka bir düzey de yer alıyor."Benim parçalarımın her şeylerini görmem gerekiyordu.Hiç bir sorumluluk kolay değildir özellikle bittiklerinde çünkü o zaman çengelin kapalı olduğuna emin oluyorsun ama değildir.Eğer çalışmak istiyorsanız kendinizi değiştirmelisiniz."

John ile ayrıldıklarında, Katy, Alkol ve Kahveyi keserek günde 30 bitkisel takviye alarak kendini yeniden programladı.İki plastik saklama torbasının dışında siyah kapitone Chanel çantasında değişik içerikli 10 renkli kapsül bulunuyor .Akapunktur, etrafında ki iyi arkadaşlara ve yeşil çaya sahipti.Gülüyor."Biliyorum bunların hepsi zengin s*rtük pisliği Bu yüzden L.A. ama ben sadece kendimi değiştirmeye çalıştım, pası fırçaladım." Geniş fırça darbeleri ile konuşmaları boyar,sonsuz metaforlar kullanarak,başkası gibi bir tedaviye sahip oldu.Tabiki, sahip olduğu şeylere minnetar "Ben her zaman terapiye inandım.Orada çok iyi eğitilmiş insanlar var.Gerçekten bir şeyler üzerinde çalışabilirsiniz.Onların sizinle ilgili olduğunu ve bu sorunların özünde ne olduğunu arıyorlar."

Katy basın ile kendini işleyebilir. Gaga ve Madonna gibi kelimeleri hesaplar,söyler ve kimin dediğini söyler. Ama yeterince kurnaz olan kendini asla tamamen vermez."Dikkatliyim.Kendimi dökmüyorum.10 yıldır etrafımda arkadaşım olan bir grup insan var.Benim müthiş 10 yılım." Bu kulağa bir çete gibi geliyor sen de onlar içinde olmak isterdin çünkü o üzerinde arkadaşlarının adları yazan beş adet geri dönüşüm kutusu tutuyor."Her zaman açık bir bölümüm var ben oraya bir şeyler koyuyorum biliyorum insanlar kıyafetleri şapkaları elbiseleri seviyor."

Yine de ortada kendisi hakkında düşünüyor.Bazı arkadaşarım en iyi yolun birisinin üzerine geçmek için başkasının altına girmek olduğunu söylerler ve ben ben"Hayır o değil ! Kendinizi uzak tutmaya devam edin" gibiyim. Asla acılarında veya erkeklerde aranan intikam ateşinde boğulmadı."Beni kulüplerin dışında sürüklenirken görmedin.Bence bunu herhangi bir adamın çekici bulduğunu sanmıyorum.O (John) bunun farkında."Acaba herhangi bir arkadaşı John ile en başta birlikte kalmayı ona tavsiye etmiş midir ?

Aynı zamanda kiminle ilişkileri hakkında az da olsa gergin görünse onun için onda kız arkadaşlarının bir listesi var. Katy Perry, Robert Pattinson ile ilgili dedikoduları hakkında "Ona (Kristen) bir SMS gönderdim ve dedim ki "Ben tüm bu şeyleri gördüm biliyorum ama biliyorsun sana asla saygısızlık yapmam. Ben o kişi değilim. Sadece ona arkadaş olmaya çalışıyorum ama bu tahlisiz bir durum."

Rihanna her zaman hızlı gidiyordu ama Chris Brown onla barıştıktan sonra, Katy Perry geri plana atıldı. Alınmadı ama şimdi onu daha az gördüğünü söylüyor."Onu seviyorum ve her zaman onu görüyorum.Onun sahip olduğu ışığı hatırlıyorum.Bu işte bir çok karanlık şey var.Ben bir sürü çok zararlı ve önemli kişiler biliyorum onlar kendi ölümünü hazırlar.Gerçekten tahlisiz bir durum ama insanları kurtaramazsınız . Benim ünlü kurtarma günlerim sona erdi.Ben bunu çok uzun zaman boyunca denedim ama sadece kendimi kurtarabildim. Kasıtlı olup olmadığını bilmek zor."Sol bileğinin iç kısmında "İsa" gravürleri var ve olsa bile bu yangın soluk ve kükürt rengiyle hala her santimi ile tanrıdan korkan kız hakkında.

Katheryn Elizabeth Hudson çok,çok iyi anne babası Keith ve Mary tarafından Santa Barbarada büyütüldü. Hudsonlar -Katy'nin büyük kız kardeşi Angela ve genç erkek kardeşi David var.- televizyon izlemediler ve asla pop müzik dinlemediler.Dar kıyafetler yanlıştı.Partilere gitmek yanlıştı.Abur cubur yanlıştı.Hayatları kilise etrafında dönüyordu. Katy 9 yaşındayken ilk olarak orada solo şarkı seslendirdi ve işte o zaman kafasının üzerinde bir ampül yandı."Sihirli numaramı bulmuştum." diyor."Birşeyler yapacağımı biliyordum." Bu onu yatak odasından çıkmayan hassas çocuğa çevirdi,şiirler yazdı ve dolabını düzenledi. "Obsesif kompulsif bozukluk (saplantı-zorlantı bozukluğu)'larım vardı.Garip bir şeyler yaptım,düğmeler ile renk koordineleri yaptım onları belirli bir şekle soktum.Bazı şeyler çocuklukta kontrol altına alınamaz bü yüzden odaklanmak için bir şey bulman gerekir."

Kariyeri Hristiyan sanatçı olarak çizilmişti albümü hristiyan bir etiket üzerinden yayınlandı ama 17 yaşındayken televizyonda Alanis Morissette'yi gördü. Glen Ballard ile çalışmak için Los Angeles'a gitti.Albüm sözleşmesi imzaladı ve sonra büyük bir şey olmasını beklerken düştü.Önündeki beş yıl boyunca şarkılar yazdı,arkadaşlarına para borçlandı ve unutulmaz plak şirketi A&R ile 2007 yılında ikinci bir anlaşma imzaladı."İnsanlar benim hiç bir yerden geldiğimi düşünüyorlar ama bir şeyler olmadan yaklaşık 10 yıl k*çımı sıktım."diyor. Ne zaman bir şeyler oldu büyük şeyler gerçekten büyük.I Kissed A Girl 2008'in dünya çapında 8 milyondan çok satılan teklilerindendi. Dans şarkısı ritmiyle herkes kasten şok olundu.Evebeynleri herkese bunu onaylamadığını söyledi.Bu kulağa tek şarkılık mucize gibi geldi Katy sırıtıyor:"Başlamadan önce,yeni yaşadığım olaylar ile ilgili yazmıştım ama bu önemli değil çünkü bunun benim kurtarıcım olduğunu biliyorum şarkı sonra şarkı yine şarkı şeklinde." Şarkılar yazmasına destek verdikçe yamaya devam etti.Tüm kişisel deneyimleri onun kariyerini oluşturdu."Albümlerim benim kara kutum." diyor.

Ailesi ile sürtüşmesi,babasının onu "şeytan" diye çağırması hakkında ki dedikodular bunun abartılan bir kısmı.Ablası, anne ve babası ile birlikte tur gösterilerine geldi."Onlarla iyi ilişkilerim var daha iyi olabilir ama herkeste aynı enerji yoktur.Onları seviyorum ama onlar tarafından rahatsız da ediliyoruz.Onların benim için yaptıklarına saygı duyuyorum.Beni ahlak ve iyi şeyler olabileceği düşünmem ile çevrili,bütün bir hale getirdiler."Ailesi klasik vaazcılar değildi, babası eski Hristiyanlık döneminde ki yaşamında Kaliforniya'lı bir hippiydi,küpeleri,dövmeleri ve vaazları ile güzel rock 'n' roll olarak tarif edilen bir tarzı vardı.

Röportajın ertesi günü ELLE kapak çekimlerinde Katy şeftali tulumu ve makyazsız hali ile rock'n'roll tarzının dışında gözüküyordu.Sessiz ve -"Ben bu kadar sabah insanı değilim !"-yansıtıcıydı. Bir kaç saat içinde,yeni şarkılarını plak şirketine sunmak zorundaydı.Gri spor arabasının içinde,John Mayer ile ilgili olan üç parçasını oynattı.İlk şarkı "It takes two" kabullenmesi hakkında,John Mayer ile ayrılığının bunda büyük bir etkisi var.İkincisi "Unconditional (Koşulsuz)'ı" ise mutlak sevgi marşı olarak tanımlıyor."Bunu o benden hala ayrıyken yazdım."diyor."Ve bunu sadece ona çaldım.Gerçekten taşındı."

Toplantıdan sonra plak şirketinin yeni şarkılarını sevdiğini söylüyor.Yeni albümün adı ne ? "Son albümün Teenage Dream(Gençlik rüyası)'di. Bana göre bu albumde Gerçek yetişkinlik olarak tanımlanacak." Buna katılmam gerçekten zor.

0 yorum: